Svenska Hjältar



bild lånad från aftonbladet.se (klicka på bilden om ni vill läsa mer om hjältarna)

Har suttit och kollat på Svenska Hjältar på TV3 ikväll. Att det finns människor som verkligen vågar att visa vad de kan och stötta andra och kämpa vidare med sina liv det ska uppskattas. Jag tycker att människors gärningar uppskattas allt för lite, tänk hur många människor som ägnar sitt liv åt att hjälpa folk och inte får minsta lilla uppskattning för det, därför tycker jag att det är bra att TV3 och Aftonbladet ger de lite beröm så att de vill fortsätta med sitt arbete :)

Det goaste citatet var ju det lilla barnet som man frågade vad ordet "hjälte" betyder och han svarade:
'När en katt ramlar upp i ett träd, då kan en hjälte hjälpa den ner.'

Detta programmet gav mig jättemycket inspiration, jag vill också hjälpa människor, jag vill vara modig och försöka göra världen bättre! Jag och mamma funderar på om vi ska åka ner till Afrika och hjälpa till på sådana stationer/anläggningar som t ex Carl-Axel driver, och det vill jag jättegärna göra :) så vi får se hur det blir!

Nä, nu ska jag sova.

Godnatt, sov gott ♥



Oj vad många 'uppskattas' jag skrev, men är trött och orkar inte tänka synonymer nu. haha, ni fattar vad jag menar ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja,jag såg det med grät som sjutton.

2008-12-14 @ 23:34:10
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: obesegrad

Jag vill också vara med. Jag räddade min syster från att bli förgiftad en gång för länge sen! :)

2008-12-14 @ 23:47:05
URL: http://obesegrad.blogg.se/
Postat av: Jaana

sv: Näe, tror inte det.. men jag har hört talas om henne =)

2008-12-15 @ 07:08:20
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha och jag blir sååå nöjd när jag kommer ihåg att käka upp frukten jag har hemma,,, för att inte nämna grönsakerna hahaha kram

2008-12-15 @ 10:13:11
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Skriv något till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0